رویاها وخاطره ها

دلنوشته های تربیتی،فرهنگی،اجتماعی

رویاها وخاطره ها

دلنوشته های تربیتی،فرهنگی،اجتماعی

تابستانه

امروز جایی در باره شمام خواندم و جایی دیگر در باره ظرف بلور،یادم افتاد که این شمام ،اسمش دستنبو  بود.میوه ای که به یار میدادند تادستش بوی دست یار بگیر.بوی عطری عجیب.و گاهی جا خوش میکرد روی ظرف بلور پایه داری ،پشت تاقچه پنجدری.کنار شاخه ای مورد.گاهی با زیر اندازی از ترمه یا کتانی گلدوزی شده.

چشم هایم را میبندم.بوی دستنبو،بوی نان داغ،بوی یاس و بوی کاهگل مشامم را پرمیکند،پری در آسمان چرخ میخورد،عشق میبارد

نظرات 6 + ارسال نظر
خورشید چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 23:17

سلامی چو بوی خوش آشنایی
مینوجان
چه تصویر زیبایی دادید .مرا به سال های دور برد انگار همین دیروز بود که پدر در باغ دستنبو می کاشت ومن از چیدن آن کیف می کردم چون کوچک بود ودردستانم جا می گرفت .ومادرکه هربار دستنبو می چید شعر را زمزمه می کرد .

سلام خورشید جان
خودم هم خاطرات خوبی از دستنبو دارم

خانم اردیبهشتی سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 17:40 http://mayfamily.blogsky.com

سلام
منزل نو مبارک
از این به بعد در کدام منزل ساکن می شوید؟

گر چه ترک بلاگفا برایم سخت است،اما سعی میکنم حتی اگر شده تدریجی ،به اینجا اسباب کشی کنم

باباحسین دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 19:00 http://jafaha.blogfa.com

ممنون که سر زدید آقای ایوبی

مهردخت دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 01:00

چه توصیف قشنگی. من هم با خواندن خاطره‌تان این بیت به یادم افتاد.
یار دستنبو به دستم داد و دستم بو گرفت
وه چه دستنبو که دستم بوی دست او گرفت

هنوز بوی دستنبو را بخاطر دارم.ممنون بخاط یاداوری این بیت زیبا

نگین یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 12:57

یار دستنبو به دستش بود و دستنبو به دستم داد و دستم بوی دستنبوی دست او گرفت .. ای به قربان همان دستی که دستنبو به دستش بود و دستنبو به دستم داد و دستم بوی دستنبوی دست او گرفت ...

منو به کجاها بردی مینو جان
یاد ایام بخیر ......

راستی منزل نو مبارک بانو جان

وای نگین جان چه شعر مفصل و جالبی.امیدوارم خاطره های خوب برایت زنده شده باشد

ناصحی یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 08:23 http://webgardi37.blogfa.com/

سلام ، روز و روزگار خوش
منزل نو مبارک
خوشحالم که وب جدید ( منزل جدید ) تونو با متنی شاد و خاطره انگیز و همراه با عشق شروع کردین
انشااله سال های سال با خوشی و خرمی و سلامتی در این منزل قلمفرسایی کنین و ما هم از توان والای فکری و نوشتاری تون استفاده کنیم .

سپاس جناب ناصحی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.